17. mai 2011

Enda flere muffins :)


Ble jammen ett bakeinnlegg til. Iiiiiiiiiik , flere bakeinnlegg enn smykker på en uke !      Hehe..
Tenkte å bake litt til 17 mai. Hadde lyst å lage kake også , men jobbet til 6 i dag så jeg synes det ble litt liten tid.

Jeg var flink å lagde min egen pynt før jobb . Sto opp en time før jeg egentlig skulle og begynte å lage. Gikk overraskende fort når man kom inni det =)  Også var de nesten stivnet når jeg kom hjem fra jobb.

I dag ble det vaniljemuffins , og de ble knall gode !
Oppskriften jeg brukte er hentet fra www.detsoteliv.no
Vanilla Cupcakes:
125 g smør
150 g sukker
2 store egg
2 ts vaniljeessens
1 vaniljestang
2 dl kremfløte
3 dl hvetemel
1 ts bakepulver



jeg doblet den og fikk 25 vanlige muffins ( litt lite røre i de så jeg ) og ca 10 minier. 


Glasuren jeg pleier å bruke er : 
125 gr smør
1 ts vanilje essens 
6-8 dl melis 
0,5 dl melk ( kan også bruke kremfløte ) 
Også fargen man vil ha. 


nam nam nam , muffinsene ble så gode ! Faktisk de beste jeg har smakt.. Ikke ofte jeg blir så fornøyd ! 
Og så til den gøye deler , nemlig bilder !   :) hehe
 Pynten 




Resultatet : 
Uff , det var ett dårlig bilde !!   
 Råsa 
 prøvde å lage ett hjerte i glasur også. Funka , men så veldig pent var det ikke. Øvelse gjør mester!



 Blå muffins fordi blått er mamma sin yndlingsfarge og fordi mamma er verdens beste. ( hihi , hilsen cathrine 4 år :P )    <3
Og slik ble mini muffinsene.  


Håper på fint vær i morgen så vi kan dra en tur til byen :) Viss ikke så drar vi bare rett ut til mamma og pappa til middag med dem , min bror , mormor og morfar <3


Jo forresten. Skulle fått pakken min fra FM i dag ( bestilte en liten en til jeg ). Betalte ekstra for at jeg skulle få den før 17 mai. Sambo var hjemme i hele dag , lå lapp i postkassen at de hadde ringt på , men ingen hjemme!!!  Er så dårlig !!! Så nå får jeg ikke hentet den før onsdag :(  




Ha en fin 17 mai da alle sammen ! 


Klem Cathrine 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar