29. juli 2011

Da er vi kommet hjem fra ferie nr 2 .. hehe..  vi var i spania denne gangen også , men nå med min kjæres familie :) Veldig fin ferie med maaaaaaange late timer på stranden .. Jeg hadde kjøpt med meg 3 av shopoholiker bøkene og de var hysterisk morsomme. Meg , Carmen og Marion leste alle tre og vil leste resten nå..    

Ene dagen når vi lå ved bassenget kom Carmen( verdens søteste lillesøster )  å sa at " det er gått av en bombe i regjeringsbygget" og vi trodde omtrent ikke det vi hørte.. Bombe i lille norge ?! neeei..   Og verre skulle det bli..Utøya.  Vi var helt rystet , sjokket og triste. Spanske nyheter sendte masse fra Norge så vi fikk med oss oppdateringer.. Det som skjedde var helt ubeskrivelig trist og rammet så ufattelig mange liv. Jeg har grått mange tårer . Tent mange lys..  

Men en ting jeg også vil si er at det er vakkert å se hvor sterk vi kan være , lille norge , når vi bare står sammen. Jeg er stolt over måten Norge har taklet dette på. At vi heller står tettere sammen og gråter sammen , viser omsorg og kjærlighet i en tung tid. Det er veldig viktig.!   Og det er så mange som har gjort utrolig tunge jobber , viktige jobber og som fortjener all skryt de får . Alle politimennene , ambulansefolkene , de som tok i mot telefonene fra vettskremte ungdom , de som sto på andre siden og tok i mot de som svømte ,Kongen og kongefamilien , Jens har vært utrolig ,  alle som har lagt ned roser , alle som har gitt vekk mange klemmer og omsorg.    
Vi vil aldri glemme 22.7      


Tenner ett lys for de omkomne , deres familier og alle som ble rammet av terroren.


Cathrine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar